Hur marknadsför jag mig

Med Kulturterminen når du många

Den digitala utbudskatalogen Kulturterminen används inte bara av personal på skolor och förskolor. Många verksamma inom till exempel bibliotek, kulturhus, museer och föreningar söker också i Kulturterminen för att hitta konstnärer och kulturpedagoger till olika projekt och arrangemang.

Som godkänd kulturpedagog eller konstnär i en fri scenkonstgrupp får du vara med i Kulturterminen. När du presenterar ditt arbete i andra sammanhang kan du alltid hänvisa eller länka till dina projekt i Kulturterminen.  Ett effektivt sätt att nå ut kan vara att göra ett informationsblad för projektet.  Använd gärna dokumentation i form av foto, film, ljud och liknande från projektet eller från andra relevanta projekt du gjort.

Andra sätt att nå ut

Kulturterminen är bra reklam för ditt arbete, men det är ingen nackdel att marknadsföra dig också på andra sätt. Vänd dig gärna direkt till skolor och förskolor, kultursamordnare och kulturombud. Kanske får du presentera dina projekt eller föreställningar på ett personalmöte eller kulturombudsmöte? Det är också en bra idé att kontakta stadsdelarnas kulturskolor och kulturförvaltningens konsulenter.

Använd nyhetsbrevet för barn- & ungdomskultur i Göteborg

Kulturförvaltningens enhet för barnkultur ger ut flera gånger om året, med syftet att sprida aktuell information om barnkultur. Nyhetsbrevet innehåller i första hand information om arrangemang där kulturförvaltningen ger bidrag eller samverkar med producenterna.

Materialet till nyhetsbrevet kommer dels från kulturkonsulenter med inriktning mot barn och unga i Göteborg , dels från representanter för Göteborgs barn- och ungdomskulturgrupp samt från det fria kulturlivet.

Vill du bidra med material till kommande nyhetsbrev? Skicka informationen till: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Ett redaktionellt urval kommer att göras av redaktionen på barnkultur.