Teater för grupper - Susanna Vildehav

Teaterserie som kan varieras efter önskemål, men där fokus ligger på gestaltning. (Lämpar sig väl att göras i samarbete med ett skolämne, t ex historia eller svenska)

 

Om projektet

Vi gör olika övningar och sceniska uppgifter för att utveckla kunskapen om skådespeleri. Röst & rörelseövningar, kommunikation, textinterpretation och scenisk gestaltning där vi spelar upp teaterscener för varandra, kan både vara egenskriven eller improviserad text eller från ett färdigt manus. Vi agerar inför varandra, spelar upp scener, som kan utgå från elevens vardag och erfarenheter eller vara helt tagna ur fantasin.

Obs! Teaterworkshopen kan varieras efter önskemål och kopplas ihop med en tematik eller en frågeställning som t ex ingår i ett skolämne, och kan med fördel dokumenteras mha exempelvis nedskrivna manus, ljudupptagning, foto eller film.

Om utövaren

Susanna Vildehav är skådespelare hos Teater Eksem och håller i Teater Eksems skapande skola-projekt. Susanna har flera års erfarenhet av att leda kurser för olika åldrar inom ämnena drama, teater, dans och rörelse på olika studieförbund, i skapande skola-projekt på grundskolor och hon har även undervisat på folkhögskola. Drama- & danspedagogik är grunden till alla Teater Eksems workshops. Teater Eksem arbetar efter ett normkritiskt perspektiv och kan erbjuda en dramaworkshop med genusfokus

 

Hemsida

www.teatereksem.se

Kontakt

Utövare: Susanna Vildehav

Telefon: 0761667887

Epost: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Lokal-, material- och teknikkrav

 Oftast 1 klassrum/aula, 2 grupprum, Man även kan göra dramaprojektet utomhus, om vädret tillåter

Ekonomi

Pris: Endags workshop kostar 5 000 kr

Övrigt

Tags: Målgrupp (år): 6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18
Konstform: Teater Drama
Arrangemangsplats: Uppsökande
Arrangemangstyp: Kulturpedagogiskt projekt
Bilagor
FilFilstorlek
Ladda ner den här filen (Vildehav_Kulturpedagogiska_projekt_2015.pdf)Vildehav_Kulturpedagogiska_projekt_2015.pdf289 kB